Online & Social

Elk online en social mediakanaal vergt een eigen aanpak. Het Combat advies is: content afstemmen op de merkstrategie en vertalen naar doelgroep en de juiste mediakanalen. Blijf consistent in je communicatie om te bouwen aan je merk.

De doelgroep is jongeren, maar die zijn natuurlijk niet over één kam te scheren. Combat weet alles over subculturen, lifestyles oftewel de niches binnen onze nichemarkt. Daarnaast kennen we de ‘influencers’ van jongeren afhankelijk van hun leeftijd, zoals ouders, familie, vrienden en de school/opleidingsomgeving.

Zoals al eerder vermeld is Combat uniek door strategen, creatieven en IT-ers in teamverband het beste uit online-strategieën te laten halen. Je boodschap verschijnt dan altijd op de juiste manier, op het juiste moment op het juiste mediakanaal.

Trends

Onze Combat Experts zijn trendwatchers die alle internationale (social) mediakanalen en apps continu scouten. Wat is leuk? En voor hoe lang?  Instagram is op dit moment een goed alternatief voor Facebook, waar je ouders meekijken op je pagina. YouTube blijft top, maar soms schrikken jongeren van heftige video’s waarop ze niet zijn voorbereid, zoals video’s die dierenmishandeling laten zien. De trends van dit moment zijn chatapps, zoals Snapchat en Houseparty. Onderzoek laat zien dat de meeste mensen een kortere aandachtsspanne hebben dan een goudvis. Dat geldt zeker voor jongeren. Contentmakers houdt het kort!

Peergroup

De Combat Experts vertellen het ons en onderzoek bewijst. Jongeren willen als volwassenen worden aangesproken. Serieus en realistisch. En het liefst door hun eigen peergroup en jongeren die net wat ouder zijn. Jongeren zijn op zoek naar referentiekaders over onderwerpen die ze relevant vinden. Ze willen weten hoe het echt zit en geen mooie verhalen op de mouw gespeld krijgen. Dit verklaart het succes van bloggers en vloggers die overigens ook deel uitmaken van onze jongerenredactie. Zij geven jongeren inzicht in dilemma’s en oplossingen. Push communicatie is ondergeschikt aan pull communicatie. Zorg dus dat je informatie altijd wordt gevonden en stop met teveel pushen naar jongeren.

Match

Wil je als organisatie een of meer vloggers/bloggers inzetten, dan zorgt Combat voor de juiste match die past bij een organisatie en/of bij een merk. Wij kijken niet alleen naar bereik, maar naar de persoonlijkheid en de lifestyle van de vlogger/blogger. Past deze bij je merk en de ambitie van je merk? Hiervoor hebben wij een methodiek ontwikkeld op basis van persona en (digital) lifestyle onderzoek. Al deze persona maken deel uit van onze jongerenredactie. Zij worden door onze professionals meegenomen in de wondere wereld van het merk, afbreukrisico’s en succesfactoren. Vaak zien we dat bedrijven baat hebben bij meerdere bloggers/vloggers om het gewenste bereik te behalen.

Opleidingen

Wij leiden onze Combat Experts op. Dit doen we ook met jongeren binnen organisaties op creatief, zakelijk en persoonlijk gebied. Met als doel een digitale reputatie op te bouwen op de juiste kanalen, waarmee de klant zich kan identificeren.