Storytelling, nu met nog meer emotie

Storytelling is niets anders dan een verhaal vertellen dat mensen boeit. Als je mensen geboeid wilt houden, moet je ze raken, oftewel emoties oproepen. Een lach en een traan. Dit gebeurde al bij de Griekse tragedies. Mensen beleefden na een urenlange uitvoering een catharsis, een reiniging. Een zuivering van hartstochten en driften. Alsof hun eigen hart was gebroken.

Verhalen vertellen brengt mensen bij elkaar, het verbindt. Het vertellen van een goed verhaal heeft veel impact; het wordt ook beter onthouden dan kille feiten en cijfers. Een uniek merkverhaal is persoonlijk en onderscheidend.  Mensen verbinden zich aan die persoonlijkheid, omdat ze zich daarin herkennen. Met internet en social media wordt het vertellen van een merkverhaal een stuk makkelijker dan in de tijd van de Griekse tragedies. Inspirerende verhalen worden snel gedeeld en zo wordt er een groot bereik gecreëerd met content in de vorm van tekst, beeld en video.

Als je eenmaal een persoonlijke verhaal openbaar durft te maken, moeten je klanten dat verhaal compleet beleven. Het merk zit in het DNA van elke medewerker en je locatie biedt het passende decor. Je vertelt je verhaal dus met elke vezel van je ziel!